מצבר עשוי עופרת – לירון מצברים מסבירים כיצד זה פועל

עולם התחבורה השתנה מקצה לקצה, החל מרכבים שמנועם כשל מלפעול זמן רב, ועד היום שרכבים בעלי מנוע שפועל לזמן רב ובעל עוצמה רבה. כך גם הנעתם של המנועים. בעבר המנועים היו מונעים בעזרת ידית שנקראה "עמנואלה". מטרתה הייתה ליצור סיבוב פנימי בתוך המנוע על מנת ליצור שריפת דלק התחלתית וליצור הנעה של המנוע. כיום המצבר עושה עבודה זאת במקום האדם. המצבר שמורכב ברכב הינו מצב עופרת, ומצבר זה עדיף על פני שאר סוגי המצברים הקיימים. על מנת להסביר טענה זו, ריכזנו ידע שימושי אשר יעזור לכם להבין טוב יותר את יעילותו של מצבר עופרת.

כיצד פועל מצבר לרכב ?

מצבר עפרת בסיסי מורכב משישה תאים פנימיים הנקראים "תא וולטא", וכל תא כזה מוציא 2.3 וולט ברמה המקסימלית. מתח מצבר העופרת המשמשים לרכבים פרטיים הינו 12 וולט. כיום, ישנם מצברים בעלי יותר משישה תאים. ככל שיש יותר תאים, כך המצבר נחשב לאיכותי יותר. בתוך כל תא וולטא כזה ישנם שני מתכות, אחת האנודה (קוטב חיובי), והשנייה הקטודה (קוטב שלילי).
מצבר עופרת נקרא כך מכיוון שקוטב האנודה מורכב מלוח עופרת, וקוטב הקטודה מבוסס מתחמוצת העופרת. העיקרון הוא שהחומרים אשר מרכיבים את האנודה הינם חומרים בעלי מטען חשמלי חיובי, ואילו החומרים אשר מרכיבים את קוטב הקטודה הינם שליליים. ולכן, כאשר נוצר סגירת מעגל (המצבר נכנס לפעולה), המטענים השליליים עוברים לקוטב החיובי.

רכיב האלקטרוליט

החומצה אשר נמצאת בתוך תאי המצבר נקראת "אלקטרוליט", מכיוון שעקב כניסתו של המצבר לפעולה, מופרשת הגופרית אל תוך הנוזל. הנוזל בעיקרו מורכב ממים מזוקקים, מכיוון שמים אלו אינם מכילים מינרלים, ולכן אינם מוליכים ואינם יוצרים קצר בין שני הקטבים. מצבר זה ניתן לטעינה מהרגע שמוזרם מתח למצבר זה, וכך נוצרת פעולה הפוכה שהרכיבים שבתוך האלקטרוליט מכסים חזרה את הקטבים שהיו בהם קודם לכן.

כובד המצבר

מספר תאי הוולטא הינו רב. ככל שיש יותר תאי וולטא, כך משקלו גדל, וזאת משום שתא וולטא מספק מתח בצורה טובה ואיכותי יותר ללא איבוד אנרגיה. ובכל זאת, הרשתיות אשר מרכיבות את הקטבים אינן יכולות להיות מוצמדות אחת לשנייה מפני שכך הוא לא ייחשב כמצבר, והוא יגרום לקצר. למען בטיחותכם, אל תרימו בשום אופן את המצבר לבד, אלא אם אין לכם ברירה. סחיבה של מצבר יכולה להוות סכנה לא רק מבחינת משקלה הכבד, אלא גם מכיוון שחומצת האלקטרוליט עלולה להשפריץ החוצה במידה ופקקי המצבר אינם סגורים היטב. חומצה זו מסוכנת ביותר מכיוון שהיא עלולה ליצור כוויות כימיות לאדם, למשל אם חומצת האלקטרוליט תפגע בבגד מסוים, אזי ייווצר בו חור.

יתרונו של מצבר העופרת

בהשוואה למצברים אחרים, מצבר העופרת ניתן לתיקון ולמחזור. לדוגמה משאית אשר מבצעת נסיעה ארוכת מרחק ומשתמשת במצבר באופן קבוע, תצטרך לבצע טיפולים בתדירות גבוה יותר מאשר רכב רגיל אשר מבצע נסיעות לפעמים קצרות יותר משל משאית.

אמנם מצבר עופרת אינו מחזיק זמן רב כמו מצבר הג'ל, אך מצבר ג'ל זקוק להמון טיפולים והשגחות, יותר מאשר מצבר עופרת רגיל. במידה ומצבר הג'ל יקבל את הטיפול השגוי, או יוזרם בו המתח הלא רצוי למען טעינתו ולמשך זמן רב מדי, הרי שהמצבר עלול להתחמם ואף לגרום לשריפה.

לרכבים פרטיים ההמלצה הטובה ביותר היא מצבר העופרת, ובעיקר למשאיות, מהסיבה שמצבר עופרת מסוגל לעמוד תחת עומס גבוה, כמו שנוצר במקרה שבו יש צורך להעמיס על המשאית מטען כבד, ואינו מתקלקל בעומס זה.

איך נמצא ספק מצברים מקצועי בתל אביב ?

במידה ואם גרים בתל אביב רצוי לחפש אחרי ספק מצברים בתל אביב , במידה ואתם גרים בקרבת מקום של ספק המצברים תהיה השפעה ישירה על המחיר של המצבר במידה ואתם מעוניינים לבצע משלוח והתקנה של המצבר בבית שלכם.

למשל תושבי תל אביב יכולים להנות ממחיר סימלי של עד 50 שקלים למשלוח כולל התקנה של מצבר לרכב בתל אביב על ידי לירון מצברים אשר מספק את המוצרים לתושבי העיר.

המידע נכתב על ידי לירון מצברים – לירון מצבר לרכב עד בית הלקוח – https://bestmatsberim.com/

מצברים מומלצים:

שנפ
קרדיט צילום- מאור מצברים